شرکت‌ها ملزم به ثبت اطلاعات صورت‌های مالی حسابرسی شده در سامانهٔ جام شدند

در پی مذاکرات و توافق جامعهٔ حسابداران رسمی ایران با مرکز توسعهٔ تجارت الکترونیک اعلام شد شرکت‌های تجاری ملزم به ثبت صورت‌های مالی در سامانهٔ جام هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعهٔ حسابداران رسمی ایران، بازرگانانی که در سال ۱۳۹۷ مشمول حسابرسی شده‌اند، لازم است اطلاعات صورت‌های مالی حسابرسی شده خود را حداکثر ظرف یک هفته در سامانه جامع اطلاعات صورت‌های مالی (جام) ثبت کنند.

بر اساس این گزارش این افراد می‌توانند ثبت‌نام را از طریق درگاه سامانه جامع تجارت وارد کنند تا پس از کنترل اطلاعات با صورت‌های مالی حسابرسی شده توسط مؤسسه حسابرسی مربوط، اطلاعات به سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری منتقل‌شده و برای رتبه‌بندی و تعیین سقف واردات آن‌ها مورداستفاده قرار گیرد.

گفتنی است «سامانه جامع صورت‌های مالی» در اجرای «آیین‌نامه پیشگیری از انباشت مطالبات غیر جاری بانکی» و «دستورالعمل اجرایی مبارزه با پول‌شویی توسط حسابرسان» توسط جامعه با همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و راه‌اندازی شده است.

با اتصال سامانهٔ جام به سامانه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرآیند ثبت اقلام صورت‌های مالی حسابرسی شده، توسط واحدهای مورد رسیدگی به‌منظور بهره‌برداری از مزایای آن در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری میسر شده است.

واحدهای مورد رسیدگی می‌توانند از طریق سامانه جامع تجارت ایران (پنجره واحد تجاری کشور) به آدرس www.ntsw.ir  وارد سامانه جام شوند و اقلام صورت‌های مالی خود را ثبت کنند تا مؤسسات حسابرسی طرف قرارداد نیز پس از بررسی و مطابقت آن با صورت‌های مالی حسابرسی شده، نسبت به تأیید آن اقدام نمایند.

همچنین، با تکمیل فرآیند اتصال سامانه جام به سامانه‌های سازمان امور مالیاتی کشور، در آینده نزدیک امکان تکمیل اظهارنامه مالیاتی به‌صورت خودکار از طریق این سامانه امکان‌پذیر خواهد شد.

 


۱۴۰۱/۰۷/۰۷، ۱۱:۲۳:۵۸       330
Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

پیوند هاhide_caption

 

 

 

تقویم و تاریخ

جمعه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625